Klachtenregelement
Doel en verantwoordelijkheid
- Bart Landstra ondersteunt u met het ontwikkelen en aanleren van communicatietechnieken die
gebaseerd zijn op Geweldloze Communicatie. Hierbij worden de volgende onderdelen behandeld:
• Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gevoelens.
• De daaronder liggende behoefte ontdekken.
• Helder en concreet verwoorden van wensen en verzoeken.
• Met nieuwsgierigheid luisteren naar de betekenis van de boodschap van de ander. - Het uiteindelijke resultaat is afhankelijk van uw eigen inspanningen.
Tevredenheid - Wij stellen het op prijs als u uw eventuele klachten direct aan ons meldt. Wij nemen deze zeer serieus
en zullen met u naar oplossingen zoeken. - Ook als uw rekening betaald wordt door een andere opdrachtgever, onze indirecte klant, willen wij graag
dat u uw eventuele ontevredenheid en klachten met ons deelt. - Na afloop van een cursus vragen wij u middels een evaluatieformulier naar uw mening over de cursus.
Schriftelijk klachten - Indien u een schriftelijke klacht indient ontvangt u binnen twee weken bericht van de
ontvangst van de klacht. Hierin laten wij u weten:
• Hoe wij de klacht verder in behandeling nemen
• Op welke termijn wij dit hopen te hebben afgerond - Wij streven ernaar uw klacht binnen vier weken tot tevredenheid af te handelen. Wij zullen u schriftelijk
vragen of uw klacht naar uw tevredenheid is afgehandeld. Uiteraard bent u zelf vrij om met uw klachten
naar buiten te treden; wij streven ernaar dat daar geen aanleiding toe zal zijn. - Als wij besluiten uw klacht niet in behandeling te nemen ontvangt u daarvan binnen een week bericht,
met motivatie waarom wij uw klacht niet in behandeling nemen. - Aan de hand van de ernst van de klacht, de aanwijsbare oorzaak en de verantwoordelijkheid doen wij u
een aanbod. Dit kan zijn dat er correctie en/of een vervangende dienst aangeboden wordt. - Bart Landstra doet u dit aanbod binnen 2 weken na ontvangst van de klacht. Deze termijn kan,
indien daar aantoonbare redenen voor zijn, worden verlengd, mits u daar vóór het verstrijken van de
termijn schriftelijk over bent geïnformeerd. - Uw klacht zal vertrouwelijk worden behandeld. En alleen met uw instemming
wordt de klacht aan derden gemeld. - Schriftelijk ingediende klachten worden vijf jaar bewaard, vervolgens vernietigd.
Mediation - Wanneer u met uw klacht niet tot overeenstemming komt met Bart Landstra zal deze klacht
doorgegeven worden aan Christiaan Zandt. Hij is mediator geregistreerd bij het NMI www.bisho.nl - Het oordeel van mediator Christiaan Zandt is bindend, dat wil zeggen dat Bart Landstra
verplicht is het advies op te volgen. - Bij de mediator ingediende klachten worden vijf jaar bewaard en vervolgens vernietigd.